Hujan petang di Taipei

Assalamualaikum,

Pada jam 3 petang, hari Ahad, 19 November, buat kali kedua saya dapat pijak bumi Taiwan.  On my first trip to Taiwan (yang sudah lebih 10 tahun dulu), flight saya pada ketika itu direct ke Kaohsiung, sebuah bandar yang terletak di selatan Taiwan. Tapi untuk kali ni, saya mendarat di Taipei yang berada di utara Taiwan.

Hajat di hati bila dah sampai di Taipei tu, saya ingin pergi hiking. Ingin memanjat Elephant Mountain. Selepas terperap berjam-jam di dalam kapal terbang, saya ingin betulkan urat-urat yang bersimpul disebabkan duduk lama di dalam kapal terbang tu dengan pergi hiking. Plannya bila sampai jer ke hotel, saya nak terus keluar, grab a taxi dan pergi to the foot of Elephant Mounting (guna Xiangshan Hiking Trail) dan mulakan hiking. Tetapi........plan to go hiking to terpaksa saya cancel disebabkan HUJAN. Bahaya nanti kalau nak hiking in the rain. Tergolek jatuh kang. Susah la pulak.

Below was the view from my hotel room. Gloomy...Apa boleh buat, kita ni hanya merancang...



So, terperuk di bilik hotel je la jawabnya...

Comments