Reminisce...

Assalamualaikum,

When I recollect some of the decision that I made in the past, aku tersedar yang banyak decision yang aku buat dulu adalah salah. Banyak yang aku menyesal, dan aku tak tahu bagaimana semua ini dapat diperbetulkan. 
In the last couple of days, I was struggling dalam banyak hal. One of it was on the decision making process untuk zuriat dan darah daging aku. Aku buntu. Terlalu banyak yang aku perlu fikirkan, stressnya ya Allah. Takutnya decision aku salah. Dah bermalam struggling to sleep. Thinking about all of the possibilities and outcomes. Susahnya...
Aku tak berdaya nak buat semua ni seorang. Tak mampu nak tanggung responsibility yang sepatutnya dipikul berdua, tapi hanya aku yang jadi orang jahat dan aku juga yang jadi yang baik. Ya Allah, penatnya aku. Ya Allah, aku tak nak buat silap lagi. Aku tak nak silap aku ditanggung orang yang lain. 
Aku menyesal dengan decision ni dulu. It came out good for 3 beautiful reasons, tapi aku menyesal with the rest. And that leads to this massive mess..


Comments

  1. Usah dikenang yang lepas.. Untuk berjaya, lihat ke hadapan saudara. Jika ada masalah, Ibnu Masud berkata ada 3.. maka bawalah hatimu mengunjungi tiga tempat. Pertama, tempat orang membaca al-Quran. Engkau baca al-Quran atau engkau dengar baik-baik orang yang membacanya. Kedua, engkau pergi ke majlis pengajian yang mengingatkan hatimu kepada Allah. Ketiga, engkau cari waktu dan tempat yang sunyi. Di sana, engkau bertafakur mengabdikan diri kepada Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih saudara..itu yang saya cari sekarang.

      Delete

Post a Comment