Kari ayam Abah tak sedap..

Assalamualaikum,

Kecewa saya hari ni bila anak cakap kari ayam yang saya masak untuk makan malam tadi tak sedap. Time saya jadi student dulu, banyak jugak la ilmu memasak ni yang saya ada. Ye lah, duduk di tempat yang jauh beribu batu dari tanah air tu, kalau tak tau memasak susah la. Mana nak cari kari kepala ikan, nasi tomato, bihun goreng, sambal tumis telur etc etc kalau tuan yang empunya badan ni tak reti memasak.


Itu la dia that infamous kari ayam tak sedap yang hanya tinggal kuah. Ayamnya habis anak-anak saya makan. Cuma yang mana nasi yang sudah diletak kuah diaorang cakap tak sedap. Jadi nasi yang sudah diletak kuah, semua diaorang tinggalkan. Sayang la jugak nasi banyak terbuang malam ni. Kuah kari tak sedap punya pasal. 

Sedih sebenarnya bila anak-anak makan tak sedap. Tapi tak mengapa, sudah dapat satu good reason untuk polish balik skill memasak ni. Saya pun dah tahu apa yang tak kena tadi. Hopefully lepas ni anak-anak tak perlu suffer masakan tak sedap si Abah diaorang ni..amin...

Comments

  1. Haha.. a good reason for masterchef to make a come back soon . Ni berlaku semalam ke masa kak ina pergi kl aritu? Apa pun, budak budak ada masa mmg makan ikut mood.. ada je alasan xnak makan.. ataupun mmg kari xsedap? Haha.. lariiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah...ni kejadian tragis yang berlaku semalam. Kak Ina takde kat rumah, on call. Memang tak sedap pun karinya, mengaku terus..hahaha

      Delete

Post a Comment